Domovská stránka » Úvodná ponuka mincí (ICO) – Kľúč k pochopeniu sveta kryptomien

Úvodná ponuka mincí (ICO) – Kľúč k pochopeniu sveta kryptomien

od Lukáš Rezník

Čo je úvodná ponuka mincí (ICO)

Úvodná ponuka mincí, známe ako ICO, je typ aktivity zameranej na zhromažďovanie kapitálu v prostredí kryptomien a blockchainu. ICO možno pokladať za úvodnú verejnú ponuku (IPO) využívajúcu kryptomeny. Avšak toto porovnanie nie je úplne presné, keďže medzi týmito dvoma spôsobmi zhromažďovania kapitálu existujú zásadné rozdiely. Startupy najčastejšie využívajú ICO na získanie kapitálu.

Typy úvodných ponúk mincí

Pozrime sa bližšie na dve hlavné formy, akými sa ICO realizuje:

Súkromné ICO

Vo súkromných ICO sa môže zúčastniť iba obmedzený počet investorov. Tieto ICO sú vo všeobecnosti otvorené len pre akreditovaných investorov (finančné inštitúcie a bohatí jednotlivci), a firma si môže zvoliť minimálnu výšku investície.

Verejné ICO

Verejné ICO predstavujú formu crowdfundingu, ktorá je zameraná na širokú verejnosť. Prístup k investíciám je demokratizovaný a takmer každý sa môže stať investorom. Kvôli reguláciám sa však súkromné ICO stávajú atraktívnejšou možnosťou oproti verejným ponukam.

Ako funguje ICO?

Proces ICO je komplikovaný a vyžaduje hlboké znalosti technológie, financií a práva. Kľúčovou myšlienkou ICO je využívanie decentralizovaných systémov blockchainovej technológie pri aktivitách zameraných na zhromažďovanie kapitálu, ktoré zosúladia záujmy rôznych zainteresovaných strán.

Identifikácia investičných cieľov

Každé ICO začína zámerom spoločnosti získať kapitál. Spoločnosť identifikuje ciele svojej fundraisingovej kampane a vytvára relevantné materiály o spoločnosti alebo projekte pre potenciálnych investorov.

Vytvorenie tokenov

Nasledujúcim krokom v ICO je vytvorenie tokenov. Tokeny sú vlastne reprezentáciou aktív alebo utility v blockchaine. Tokeny sú zameniteľné a obchodovateľné. Nemalo by sa ich zamieňať za kryptomeny, pretože tokeny sú iba modifikáciami existujúcich kryptomien.

Propagačná kampaň

Súbežne s vytváraním tokenov prebieha aj propagačná kampaň zameraná na prilákanie potenciálnych investorov. Tieto kampane sa väčšinou realizujú online, aby dosiahli najväčší možný počet investorov.

Úvodná ponuka

Po vytvorení tokenov sa tieto ponúkajú investorom. Ponuka môže byť štruktúrovaná do niekoľkých kôl. Spoločnosť následne môže využiť výnosy z ICO na spustenie nového produktu alebo služby, zatiaľ čo investori môžu očakávať, že získané tokeny využijú na tento produkt/službu alebo čakajú na zvýšenie ich hodnoty.

Regulácie ICO

Úvodná ponuka mincí je úplne nový fenomén v svete financií a technológií. Napriek tomu, že sa regulačné orgány na celom svete zaoberajú vývojom špecifických pravidiel na reguláciu ICO, prístupy k regulácii sa líšia v rôznych krajinách.

 

Mohlo by vás zaujímať

Zanechať komentár