Posun v stratégii: Inzercia súvisiaca s kryptomenami od spoločnosti Google Greenlights
V podstatnom bode s potenciálnymi dôsledkami pre trh s kryptomenami technologický titán Google oznámil, že od 29. januára upraví svoju reklamnú politiku tak, aby povolila propagáciu určitých produktov kryptomien, vrátane bitcoinových ETF, na svojej rozsiahlej platforme vyhľadávačov.
Privítanie bitcoinových ETF v reklamnom priestore
Očakávanie v rámci krypto komunity je hmatateľné, keďže sa očakáva, že aktualizované pokyny pre reklamu spoločnosti Google budú zahŕňať „Trusty na kryptomeny zamerané na Spojené štáty americké“. Tento krok prichádza po tom, ako Komisia pre cenné papiere a burzu Spojených štátov (SEC) kývla začiatkom januára na 11 spotových bitcoinových ETF, čo signalizuje významný krok vpred pre väčšiu akceptáciu kryptoaktív.
Pre potenciálnych investorov sa získanie akcií v spotovom bitcoinovom ETF premieta do priameho držania podielu v bitcoinoch združených v rámci týchto fondov. Táto forma finančného produktu je v súlade s tým, čo Google teraz kategorizuje ako prípustný reklamný materiál, konkrétne obsahuje „finančné produkty, ktoré umožňujú investorom obchodovať s podielmi v trustoch so značnými rezervami digitálnej meny“.
Využite obrovský dosah Googlu
Trhoví experti a nadšenci sú povzbudzovaní potenciálom zvýšených investícií do bitcoinových ETF, sentiment podporovaný obrovským počtom vyhľadávaní, ktoré Google spracováva – štatistiky z DemandSage uvádzajú ohromujúcich 8,55 miliardy vyhľadávaní denne. Samotný rozsah tohto digitálneho prenosu by sa mohol premietnuť do bezprecedentnej expozície pre bitcoiny a iné kryptomeny, a to na inštitucionálnej aj maloobchodnej úrovni.
Objasnenie prostredia reklám v oblasti kryptomien
Napriek oznámeniu spoločnosti Google, ktoré vyvolalo značný optimizmus, jej nová politika odkazuje na oprávnené produkty trochu všeobecne ako „dôvery na kryptomeny“. Spomedzi nich získal značnú viditeľnosť Greyscale Bitcoin Trust, ktorý sa nedávno presunul na spotový Bitcoin ETF v súlade s nedávnymi schváleniami SEC. Predchádzajúce obmedzenia, ktoré obmedzovali nákup akcií GBTC na primárnom trhu akreditovaným investorom – so šesťmesačným blokovacím obdobím – sú teraz nahradené a ponúkajú príležitosti na verejné investície v rámci ochrannej záštity zákona o cenných papieroch z roku 1933.
Bezpečnejšia cesta pre investície do kryptomien
Keďže verejnosť má teraz prístup k bitcoinovým ETF v USA, zapojenie spoločnosti Google do reklamy týchto produktov je v súlade so širšou stratégiou na podporu regulovaných a teoreticky bezpečnejších investičných možností. Tento krok sa odohráva na pozadí prebiehajúcej diskusie medzi regulátormi a hráčmi na trhu o vhodných rámcoch pre ponuky kryptoaktív, kde sú kľúčovými faktormi záujem investorov aj ochrana.
Priemyselné ohlasy odzrkadľujú býčie nálady
Renomovaný obchodník s kryptomenami Michael van de Poppe už predtým vyjadril optimistický postoj k potenciálnemu vplyvu reklám Google na produkty zamerané na bitcoiny. Podobne aj otvorenosť predsedu SEC voči Bitcoin Futures ETF, ktorá bola schválená neskôr v roku 2021, bola predzvesťou tohto ústretového prístupu, čo naznačuje kumulatívny býčí výhľad pre mainstreamové prijatie a rast Bitcoinu.
Keď sa Google púšťa do tejto novej kapitoly, posun v reklame poukazuje na prostredie, ktoré je čoraz viac priaznivé pre digitálne financie, vrátane kryptomien. Veľké technologické spoločnosti zosúlaďujú svoje politiky s meniacim sa regulačným prostredím a dynamikou trhu, čo môže mať vplyv na ceny kryptomien.
Pozývame našich čitateľov, aby sa podelili o svoje myšlienky o tomto dramatickom posune v sekcii komentárov nižšie.