Domovská stránka » Potenciálne vypnutie Facebooku v Thajsku kvôli podvodným reklamám na kryptomeny

Potenciálne vypnutie Facebooku v Thajsku kvôli podvodným reklamám na kryptomeny

od Lukáš Rezník

Zvýšené obavy z podvodov vo digitálnej sfére Thajska

Thajská vláda hrozí, že vydá súdnym dozorom kontrolovaný príkaz na vypnutie Facebooku, ktorému vyčíta, že neprijal adekvátne opatrenia proti podvodným investičným a kryptomenovým podvodným reklamám na svojej platforme.

Dňa 21. augusta Ministerstvo pre digitálnu ekonomiku a spoločnosť (MDES) odhalilo, že odhadovaný počet 200 000 osôb bol oklamaný klamlivými reklamami na Facebooku, ktoré ponúkali podvodné kryptoschémy, investície do neexistujúcich podnikov a vymyslené vládne agentúry, ako je Komisia pre cenné papiere a burzu.

MDES uviedlo, že medzi často používané stratégie podvodníkov patrí séria podvodov s obchodovaním a investovaním do kryptomien. Zaujímavé je, že niektoré z týchto klamlivých reklám údajne manipulovali s obrázkami celebrit a renomovaných finančných osobností, spolu so sľubom denných výnosov až 30%, aby zviedli neznalé obete do svojich podvodov.

Viacstranný prístup k vyhladzovaniu podvodných reklám na kryptomeny

Na tlačovej konferencii 21. augusta Chaiwut Thanakamanusorn, minister MDES, oznámil, že ministerstvo sa snažilo zasiať Facebook – ktorý vlastní Meta – na vyriešenie problému, hoci tvrdí, že platforma je v procese overovania inzerentov nedostatočná.

Podľa MDES odvtedy začalo rozsiahlu činnosť zberu dôkazov, ktorá zahŕňa viac ako 5300 podvodných reklám, ktoré sú momentálne v obehu. Ministerstvo zvažuje formálne požadovať, aby súd obmedzil aktivity Facebooku v rámci sedemdňového okna, ak by to bolo potrebné na konci mesiaca.

Príznaky podvodov s kryptomenami a ako by mali spotrebitelia reagovať

Medzitým MDES naďalej informuje verejnosť o postupe týchto podvodných schém, aby zvýšilo verejné povedomie. Ministerstvo varuje, že spotrebitelia by mali byť opatrní voči sľubom o vysokých zaručených výnosoch a reklamám využívajúcich obrázky renomovaných jednotlivcov.

Navyše, investície, ktoré nútia jedného investovať náhlivo prostredníctvom ponúk s obmedzenou platnosťou, by mali byť prijaté so skeptickým postoje, rovnako ako podniky alebo platformy s neoveriteľnými informáciami.

Napriek snahám Cointelegraph kontaktovať Meta o odpoveď, platforma k danej problematike ešte nevyjadrila svoj názor v čase písania tohto článku.

Ovplyvňuje táto správa vaše názory na záväzok Facebooku predchádzať podvodom s kryptomenami na svojej platforme? Pozývame našich čitateľov, aby zdieľali svoje myšlienky v komentároch nižšie.

Mohlo by vás zaujímať

Zanechať komentár